Hirdetések

2024. április 29., hétfő

Műanyag golyók, növények ágról való gyökereztetésére!

 

Nemrég találtam rá, ezekre a kis gyökereztető golyókra.
Kipróbáltam, már sikerült füge ágat gyökereztetnem! 
2,5 hét alatt eredt meg!
Most leválasztom az anya tőről, és  szabadföldbe kerül.



Az anyanövény egy ágán a héjat felhorzsolom egy késsel, bekenem gyökereztető hormonnal, a laza virág  földdel megtöltött golyót  az ágra illesztem és összezárom.
A sarkokon 4 ponton illeszkedik, és egyik oldalán egy rá pattintós rögzítés is biztosítja ,hogy ne essen le.
Május hónap a legjobb a gyökereztetésekre, úgy tapasztaltam.
Akinek nincs ilyen gyökereztető golyó, az egy kettévágott tejfölös pohárral, vagy az ágra kötözött, nylon darabbal is megoldhatja.
Rózsát már sikerült gyökereztetnem. 
Idén klemátisszal és a ginkó bilóbával próbálkozom.
Most erről a télálló magnóliáról próbálok ágat gyökereztetni!
Örökzöld magnóliámnál is próbálkozom!







1 megjegyzés:

  1. Szeretnék infót kapni, hol, hogyan rendelted Olgiska! Írtam privát üzenetet is. Köszönöm a tájékoztatást előre is!
    Üdv: Borika

    VálaszTörlés

Az első íriszek!

  Az első kép, egy hagymás írisz, a pockok ennyit hagytak 10 hagymából! Korábban nyílnak, mint máskor. Csodás az illatuk!