Hirdetések

2016. június 30., csütörtök

Sárga, tűzijáték hagymám!


Pár éve kaptam a magját.Azóta sínylődik a kertben és most bontott virágot 3 év után.
Már el is feledkeztem róla. 
Dehogy, miért a konyhakertbe vetettem, nem tudom!
Talán itt gondoltam ,és jól, biztonságban.
És tényleg , olyan mint egy szétrobbanó tűzijáték!
Remélem nevel magot is!



Ezt írják róla:"Mintha egy tűzijáték szétrobbanó rakétáját látnánk, ha a sárga hagyma virágára pillantunk: a hosszú kocsányok végén himbálózó apró virágok ezt a hatást keltik. A fejecske virágzatba tömörült virágok a vékony, hengeres szár csúcsún ülnek. Levelei tőállóak, nagyon keskeny szálasak, hegyes végűek, henger alakúak, jellegzetes hagyma illatot árasztanak. Termése apró tok, mely sok magot rejt, de a hagymafélék sarjhagymákkal is szaporodnak, melyek néha a virágzatban találhatók. Száraz gyepeken, sziklalejtőkön, bokorerdők tisztásain virágzik május-június hónapokban. Olykor tömegesen jelenik meg."

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Hollandus pipája virágom!

  A napokban nyílt ki! Van egy régi anyatő, talán 15 éves is lehet. Erről gyökereztettem, ezt a kicsit, egy ismerősnek, már egy éves. Most v...