Hirdetések

2015. augusztus 3., hétfő

Az Anarcsi, sárga rózsám!




 Megtudtam a nevét is:Rudbeckia laciniata 'Goldball'.

Szülőfalum , Anarcs, bárókertjében, nagyon sok különleges virágot, cserjét, fát ültetett a 15 hektáros  parkba, a költőnő, Czóbel Minka.
Ide is van eltemetve, ez a síremléke.

 Nemrég ujjult meg a PARK ,a kastélyt most építik ujjá.
 A költőnő járta a nagyvilágot és mindenünnen hozott valamit. 
De rendelt is sok növényt.
Büchner Helén festővel volt jó barátságban és együtt  ültették, a különlegességeket.

Tulipánfát, ginkót, csüngő fűzfát(földig értek  az ágai),platánokat, mézes mogyorófát...stb, és ez a sárga rózsa is ebből a kertből való.
Édesanyámmal  vittünk haza  töveket a kertünkbe. 
Akkor már Népkert volt a neve. 
Sokat takarítottuk, mi fiatalok hétvégeken Lázár Jóska bácsi felügyelete alatt.
Hiszen, mi sétálgattunk a nagy platánfák alatt vasárnaponként.
Ő volt a kertész a báró birtokán, és később is gondját viselte a kertnek, a halastónak.
Mikor elkerültem a szülői házból, hoztam, a saját kertembe is belőle. 
Nagyon vigyázok rá, szép emlékeket idéz nekem a fiatalságomból.
A nevét nemigen tudom, biztos van neki tudományos neve is.
Mi csak "sárga rózsának" hívtuk mindig.
Most virágzik.
Csodásan szép sárga színe van.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Virágzik a császárfám!

                          15.éve nevelgetem, magról vetettem! Ősszel megjelentek rajta a bimbók ,  ITT írtam róla! https://rolvisa.blogspo...